taki wałek.. i ski furgot !$!

Temat: Regulaminu utrzymania czystości - kanaliza
" />
">Ja mam kanalize. Zastanowił mnie ten punkt z regulaminu bo wiem ze sporo osób nie jest podłaczonych do kanalizy mimo ze maja możliwość.
Bo tak na logike to chyba nikogo nei mozna zmusic by swoje pieniadze wydal na przerobke szamba na kanalizacje, ogólnie zachęt pro ekologicznych w Luboniu nieuswiadczysz - a wystarczyłoby zwolnić z podatku od nieruchomosic ludzi : zmeiniających system grewczy, podłaczających sie do kanalizacji, przeprowadzających termomodernizacje budynkow itp itd


">A te 5 tys to placiłeś za odcinek od rury w ulicy do domu czy część przyłacza sponsorowała gmina?

Ja podałem koszt przyłączenia do siebie wody i kanalizacji wraz z projektami, mapkami itp itd. Szczerze mówiac ten wydatek przeszacowałem w swoim kosztorysie - a takie niespodzianki przy budowie są najmilsze
Siec jedna i druga przy działce były/są - a operatorem jest Aquanet.
Z tego co wiem to tereny w otulinie WPNu były w Mosinei kanalizowane w pierwszej kolejnosi a teraz kanalizuja Mosine na wschód od torów kolejowych.
pozdrawiam
Pawlok
Źródło: ww.e-lubon.pl/forum/viewtopic.php?t=2260



Temat: Formalizowanie zmian w projekcie

Witajcie.
Otrzymałem pozwolenie na budowę, już się uprawomocniło, mogę zacząć
prace, ale... zima :-). No urządzili mnie, bo się nie wyrobili z
papierami i czekam do wiosny. Uzgadniam teraz wykonawców i mam pytanie.

Sprawa dotyczy podciągnięcia wody i... kanalizacji. Odległość od miejsca
wcięcia do sieci, do mojej posesji to razem ze sto metrów - przebitka
pod jedną niedużą drogą asfaltową, potem pole i przejście przez drogę
gruntową - prowadzącą zresztą m. in. na moją działkę, która nie ma
statusu nawet drogi publicznej. W projekcie mam zrobienie przyłącza
wodnego - to jest zalegalizowane i tylko wjeżdżać koparą :-), Natomiast
jeżeli chodzi o ścieki, to bałem się kosztów i postawiłem na szambo, tak
też stoi w projekcie. Teraz gadając z wykonawcą i nie tylko zresztą,
wyszło, że razem z wodociągiem sensownie byłoby zrobić od razu kanał, bo
nie wyjdzie to wcale aż tak drogo, a jak się wtedy odliczy koszt szamba,
to może wyjść rzeczywiście nieznacząco drożej. Wykonawca podejmuje się
roboty na wiosnę, więc wtedy chyba musiałbym mieć toto zalegalizowane...?

Powiedzcie mi jak ugryźć ten temat. Czy załatwiać osobne pozwolenie na
budowę nitki kanału? Czy zmieniać istniejące pozwolenie na budowę? Czy
po prostu zrobić, a o papiery martwić się później?

--

pozdrawiam
robercik-us

robercikus.małpka.gmail.com
www.audio.audacyt.pl
http://www.stres.1site.pl/
http://audiobooki.zlotemysli.pl/
Źródło: forum.domki.net/viewtopic.php?t=1458


Temat: Dom ? Czy specyfikacja i "technologia" jest ok ???

Co do projektu domu , to ja nie "wynajmuje" wykonawcy a kupuję do firmy
gotowy dom wykonany według podanej na stronie specyfikacji. Bedąc na budowie
zauważyłem pewne zmiany projektu.
W większości są one dość zasadne , ale te oszczedności dają oszczędności
firmie budowlanej ...
Dom jest tani , bo 350tys za dom pod klucz z działką 1000m2 to chyba nie
dużo i zapewne na pewne kompromisy trzeba się zgodzić :(

Całe życie mieszkałem w bloku. Nie interesowało mnie ogrzewanie czy też
ścieki.

Obecnie mimo że mam 4 osobową rodzinę (dwójka malych dzieci 2,5roku) to
miesięczne utrzymanie mieszkania 65m2 wynosi nas około 400zł + oczywiście
koszt prądu.
Zużywamy malo ciepła , bo blok nowy i dobrze ocieplony a położenie jest
takie że pomieszczenia mają sporo slońca.

Boję się kosztów związanych z domem. Naczytalem się że będę musiał zużywać
mnóstwo opału (ekogroszek) i sporo kasy płacić za wywóz szamba a podobno są
to naprawdę duże koszty , a przecież jeszcze wywóz śmieci ...

Ktoś powiedział mi że szamba nie opłaca się robić bo kupę kasy będę płacić
miesięcznie za wywóz szamba a do tego trzeba co chwilę do szamba zaglądać
aby się nie przelało ...
Że zamiast tego zamontować oczyszczalnie ekologiczną ...

Czy cena pomiędzy szambem a oczyszczalnią jest duża , bo podobno
oszczędności są olbrzymie ...

Co do ocieplenia , to sądzę że poproszę o ocieplenie ścian styropianem 20cm
zamist 12cm , chyba dopłata nie powinna być zbyt duża ???

Źródło: forum.domki.net/viewtopic.php?t=6408


Temat: Działka 700m2 + media - gotowa do budowy - Kobyłka k/Warszaw
Witam ! Do sprzedania piękna działka 700 m2 (695m2). Działka posiada elektroniczna księgę wieczystą, jest wolna do obciążeń, objęta planem zagospodarowania przestrzennego, pod zabudowę budowlaną - dom jednorodzinny lub bliźniak. Działka równa, bez dołów i zadbana. Na działce znajduje się budynek gospodarczy – murowany – idealny do celów budowy lub do zagospodarowania. Działka oczywiście ogrodzona – płot murowany z drewnianymi szczeblami. Bramka wejściowa i brama wjazdowa. Media: prąd na działce ( jest licznik i siła) studnia i pompa (jest ale polecamy wykopanie nowej – koszt ok. 500-600 PLN) gaz, woda miejska na granicy – tylko zrobić przyłącza już do wybudowanego domu, kanalizacja do podłączenia się od sierpień/wrzesień 2009 – potwierdzone przez gminę. Dla chętnych jest też zgoda na szambo. Sprzedaż od właściciela – więc bez prowizji :D dla agencji ! W okolicy piękne lasy, przystanek, szkoła, sklep, 3 stawy (tzw. glinki), zabudowa tylko jednorodzinna, blisko dużej trasy ale jednak cisza, spokojnie i mnóstwo ptaków :) . Czas dojazdu do Centrum Warszawy – ok. 30-40 min. Kupujący nabywa również prawa do działki – droga wjazdowa od ulicy wesołej. Zapraszam do oglądania i kupna ( możliwość umówienia się na miejscu).
Źródło: mieszkania.oddech.com/viewtopic.php?t=448


Temat: Zawyżona opłata za ścieki.
Co profesor taka koncepcja. Z punktu widzenia ekonomii duża oczyszczalnia zawsze powinna być tańsza w eksploatacji. Niestety do tego dochodzi punkt widzenia polityczny (OŚ to miejsca pracy i inwestycja do wykazania) i inwestycyjny (koszt budowy OŚ to dopiero połowa ceny należy dodać koszt transportu ścieków).



Radziejowice + Korytów : rozpatrywane łącznie powinny pompować ścieki do Żyrardowa bo zabudowy są głównie wzdłuż ulic i można je łatwo skanalizować, zebrać w pompowni i przerzucić o ile jest przepustowość w kolektorze płd-pn idącym przez miasto. Problemem może być przewyższenie terenu za Korytowem oraz przerzut przez CM - trzeba by policzyć czy Radziejowicom się opłaca ten ruch.



Wiskitki - w zasadzie też powinny pompować ale gmina Wiskitki to oprócz samych Wiskitek, rozdrobniona zabudowa na północ której nijak nie opłaca się kanalizować - zostają szamba. A to zmienia postać rzeczy. Wtedy lepiej wybudować małą gminną OŚ w Wiskitkach. Osobnym przypadkiem są Działki które zdecydowanie należałoby podpiąć do ... Wiskitek. Do Żyrardowa jest przejście przez rzekę.



Jak widzicie, to nie jest takie oczywiste co się bardziej opłaca. Jedno co jest pewnikiem - każda inwestycja w kanalizację i oczyszczanie ścieków jest bardzo kosztowna w budowie ale i w eksploatacji.




'Stańczyk' date='12 luty 2010 - 09:59' timestamp='1265968793' post='179109']

Mixmi,



Chyba nie śledzisz dokładnie doniesień prasowych. Chudzik, już jako p.o. wójt Radziejowic, w miarę dokładnie wypowiedział się w tej kwestii. On chce to robić. Problem w tym, że koszt tej inwestycji to około 65 milinów PLN, a w kasie puchy!

Oprócz Korytowa i Radziejowic, generalnie całej tamtej strony, masz jeszcze Wiskitki i cały przeciwległy obszar. Ale mądry wójt Wiskitek, wpadł na pomysł, że 5 km od żyrardowskiej oczyszczalni wybuduje swoją - wiskicką. Gdyby to ode mnie zależało, za nic bym mu na to nie pozwolił. Zresztą, powinny to regulować jakieś odgórne przepisy. Pomysł Miastowskiego i jego rady gminy, według mnie, jest całkowicie aspołeczny i anormalny wręcz patologiczny.



PS: Nadzieją na jakąkolwiek zmianę kursu Wiskitek są tylko wybory, które to wyłonią nowego wójta. Inaczej każdy projekt powiatowy -regionalny, a związany z Wiskitkami i...nie daj Boże z Żyrardowem, będzie z góry torpedowany przez tą samą ekipę. Jeśli Wiskitki-Żyrardów-Radziejowice-Mszczonów oraz Puszcza Mariańska nie zaczną myśleć identycznie w skali regionu, i nie zaczną grać do jednej bramki, to nici z marzeń na ulepszenie powiatu żyrardowskiego. Na szczęście jest w Żyrardowie ktoś taki, kto dobrze wie jak tego dokonać.


Źródło: zyrardow24h.pl/index.php?showtopic=5758


Temat: Budynek gospodarczy na mieszkalny,pozwolenie czy zgłoszenie?
Witam.

Stałem się właścicielem działki na której stoi budynek gospodarczy, który defakto jest nieużywany już 30 lat. Zakupiłem go z myślą o wyremontowaniu i zamieszkaniu w nim. Bardzo zależy mi na tym, żeby ominąć dodatkowe koszty projektów i pozwolenie na budowę i zakwalifikować budynek pod zgłoszenie remontu. Prace zamierzam wykonać sam i w tym momencie mimo kilkutygodniowego zbierania wiedzy mam mętlik w głowie, bo nie wiem, czy prace które chcę wykonać mam tylko zgłosić, czy nie obędzie się bez pozwolenia, projektów itp.

Proszę o pomoc, wypiszę tutaj sytuację obecną i prace które zamierzam wykonać i proszę oceńcie co i jak:

1. Zmiana sposobu użytkowania budynku - na cele mieszkalne.
2. Wymiana pokrycia dachowego, aktualnie jest stara dachówka cementowa, kształt dachu i konstrukcja pozostaje b.z.
3. Budynek ten posiada otwory okienne, które chcę tylko powiększyć w dół o 50cm. niektóre otwory na okna chcę zamurować.
4. Ściany pozostają bez zmian, nic nie burzę i nic nie dobudowuję, dlatego kupiłem ten budynek, ponieważ odpowiada mi jego układ pomieszczeń i nie planuję w nim zamykać przestrzeni oprócz łazienki.
5. Ocieplenie budynku, byłby to styropian lub wata 15cm.
6. Założenie instalacji elektrycznej, C.O.
7. Wybicie własnej studni.
8. Budynek nie posiada też utwardzonego wjazdu, czy mogę sobie go zrobić sam ?
9. Zainstalowanie gotowego betonowego szamba 10m3 na działce.

I ostatnie pytanie, co jeżeli tylko na niektóre z w/w punktów potrzebne będzie pozwolenie lub zgłoszenie, czy to obliguje mnie do zatrudniania architekta, tworzenia projektu? Pytam, ponieważ chciałbym uniknąć tych dodatkowych kosztów w miarę możliwości.

Z góry serdecznie dziękuje za pomoc.
Źródło: nowy.inzynierbudownictwa.pl/forum/viewtopic.php?t=303


Temat: Projekt CHABER-2
" />W numerze 3/2004 "Domu na miarę" opublikowaliśmy artykuł na temat przydomowych oczyszczalni ścieków. Oto najważniejsze informacje:

Nakłady na budowę oczyszczalni zwracają się w kosztach eksploatacji po ok. 5 latach (eksploatacja szamba to przy 4-6 osobowej rodzinie to ok.4 tys. zł rocznie - dane z 2004r.), a sama inwestycja nie musi zrujnować ogrodu. Oferowane na rynku oczyszczalnie to niewielkie obiekty, prawie całkowicie umieszczone pod powierzchnią działki, nie wydzielają przykrych zapachów, nie zużywają energii. Ci, dla których już pracują, chwalą także ich bezawaryjność oraz to, że nie wymagają stałej obsługi.
Możliwe jest pozbywanie się wody po przejściu przez osadnik przez jej rozsączanie (wymaga to minimum 30m odległości drenażu od studni) lub przez zrzut do cieku lub zbiornika wodnego. To rozwiązanie dotyczy jednak terenów, szczęśliwie położonych nad rzeką, jeziorem, czy choćby w pobliżu rowu melioracyjnego (budowa sztucznego akwenu na własnym terenie znowu wymaga miejsca!). Jednocześnie woda usuwana w ten sposób musi być dodatkowo oczyszczona (kontrolują to właściwe stacje sanitarno-epidemiologiczne). Można w tym celu zainstalować za osadnikiem filtr piaskowy lub tzw. złoże biologiczne. Zwłaszcza to drugie rozwiązanie zajmuje niewiele miejsca, w porównaniu ze zwykłym drenażem, a oba mają jeszcze tę zaletę, że działają niezależnie od własności przepuszczalnych gruntu (te ocenia ekspertyza geologiczna). Niestety, urządzenia „doczyszczające”, a co za tym idzie, zmniejszające wielkość oczyszczalni, zwiększają jednocześnie jej koszt. Zdecydowanie najtaniej jest mieć wystarczająco dużo miejsca na rozsączenie wody w tradycyjny sposób, na podsypce żwirowej , a do tego suchy, piaszczysty grunt.
Trudniejsze warunki naturalne wymagają specjalnych rozwiązań, dodatkowych urządzeń i jednorazowy wydatek może rzeczywiście okazać się większy niż przy zastosowaniu najpopularniejszego ze względu na cenę i prostotę drenażu. Jednak w dłuższej perspektywie korzyści z budowy oczyszczalni są niewątpliwe w każdym przypadku.
Pozdrawiam
Justyna Zemanek
Źródło: forum.archeton.pl/viewtopic.php?t=119


Temat: BIN-pozwolenie na budowę
Tak to wygląda od strony prawnej:
Art. 29. 1. Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:
1) obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i uzupełniających zabudowę zagrodową w ramach istniejącej działki siedliskowej:
a) parterowych budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m,
B ) płyt do składowania obornika,
c) szczelnych zbiorników na gnojówkę lub gnojowicę o pojemności do 25 m3,
d) naziemnych silosów na materiały sypkie o pojemności do 30 m3 i wysokości nie większej niż 4,50 m,
e) suszarni kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m2;

Z tego wynika, że:
Art. 30. 1. Zgłoszenia właściwemu organowi wymaga:
1) budowa, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-3 i pkt 5-21;

I dalej:
2. W zgłoszeniu należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych oraz termin ich rozpoczęcia. Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie, o którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2, oraz, w zależności od potrzeb, odpowiednie szkice lub rysunki, a także pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami. W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia właściwy organ nakłada, w drodze postanowienia, na zgłaszającego obowiązek uzupełnienia, w określonym terminie, brakujących dokumentów, a w przypadku ich nieuzupełnienia - wnosi sprzeciw, w drodze decyzji.

Podsumowując, jeżeli silos będzie większy niż co na co zezwala PB, wtedy wymagane jest uzyskanie pozwolenia na budowę. Pozwolenie jako decyzja administracyjna nie kosztuje nic! Natomiast koszty wynikają z przygotowania kompletnej dokumentacji wymaganej przez urząd do wydania takiej decyzji.
Pierwszy koszt jaki należy ponieśc to mapa do celów projektowych, potem z taką mapą oraz decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu idziemy do projektanta. Polskie prawo jest na tyle "chore", że we wszystkich kwestiach dotyczących budowy funkcję nadrzędną pełni osoba z uprawnieniami architektonicznymi. Projekt konstrukcji w przypadku silosu jest prosty - ogranicza się do zbrojenia płyty pod silos. Natomaist do tego trzeba zrobic jeszcze plan zagospodarowania terenu i to najczęściej robi architekt. Do niczego ten plan nikomu potrzebny nie jest (w tym przypadku) - natomaist urząd tego wymaga.
W sumie taka dokumentacja powinna zmieścic się w przedziale 1000-1200zł (kompletna, gotowa do złożenia w urzędzie). W podanej kwocie, połowe będzie stanowił koszt mapy do celów projektowych wykonanej przez uprawnionego geodetę). UWAGA- kwoty orientacyjne dotyczą mojego rejonu. Natomaist trzeba miec świadomosc, że nie jest to pracochłonna dokumetacja i nie powinna kosztowac zbyt dużo.
Chyba wszystko w temacie. ;)

EDIT:
@nikita - projekty na zbiornik typu szambo/gnojówka/gnojowica będzie droższy - bo jest przy nim więcej pracy niż w przypadku płyty pod silos.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=22322


Temat: Pytania na 1 spotkanie z Pryzmą
    Pozbierajcie i wpiszcie tu wszystkie pytania na piątkowe spotkanie z Pryzmą.
    Powstanie dzięki temu jedna spójna lista pytań - unikniemy niepotrzebnego zamieszania.
    (po dodaniu pytania będę aktualizował tę listę, a posty ze zgłoszonym pytaniem kasował)
1. Jak i kiedy zostanie rozwiązany problem przyłącza kanalizacyjnego - czy powstanie przepompownia scieków pozwalająca ominąć rurę Aquanet? Jakie są inne opcje rozwiązania tego problemu?

2. Czy do czasu przyłacza kanalizacyjnego koszty wywozu szamba będą pokrywać mieszkańcy?

3. Czy znane są już - choćby przybliżone - koszty eksploatacji lokali (ogrzewanie, prąd, woda) biorąc pd uwagę zaistniałe okoliczności dotyczące przyłączenia do mediów? / Quentin

4. Podliczniki energii: jak dlugo bedziemy korzystac z tymczasowego rozwiazania. Kiedy ENEA zrobi normalne przylacze? /scoroop

5. Czy po odbiorze lokalu a przed wybudowaniem parkingów można parkować samochody na strzeżonym terenie budowy/osiedla. /woocash

6. Na kiedy planowane jest faktyczne odbieranie mieszkań od dewelopera - podpisanie protokołu odbioru mieszkania u dewelopera, a nie jakiegoś świstka u podwykonawcy zwalniającego go od odpowiedzialności za dalsze wykańczanie mieszkań. Inaczej mówiąc kiedy prawnie będzie odebrany budynek abyśmy po podpisaniu takiego protokołu mogli legalnie w nim mieszkać. I żeby żaden inspektor nadzoru budowlanego nie miał możliwości wejścia do mojego mieszkania po odbiorze (teraz ma taką możliwość nawet jak odbiorę klucze i położę płytki , bo to nadal jest teren budowy - nie życzę żeby się zjawił i chciał zajrzeć co jest pod płytkami, panelami itp)./woocash

7. Kiedy zostanie złożony wniosek do sądu o założenie ksiąg wieczystych dla każdego z mieszkań. W umowie było napisane że najpóźniej do 31.06.2008 będzie podpisanie aktu własności./woocash

8. Co w przypadku przekroczenia tego terminu. Na dzień dzisiejszy wygląda on trochę nierealnie./woocash

9. Dlaczego deweloper mówił, że prawo do składania pisma w sprawie odsetek karnych mają tylko osoby z grudniem na umowie. W mojej umowie datą oddania mieszkania do użytku jest luty, a 60 dni spóźnienia jakie ma deweloper mija z końcem kwietnia. Pomijam tu decyzje administracyjne, które wykluczają możliwość zaskarżenia spóźnienia dewelopera. Jeśli do końca kwietnia nie zostaną wykończone budynki, naprawione zgłoszone usterki, uporządkowany teren, wybudowane drogi, parkingi i teren zielony to nadal abstrahując od decyzji administracyjnych winę ponosi tu deweloper i przysługują nam odsetki karne za spóźnienie./woocash

10. Dlaczego we wszystkich drzwiach jest jeden zamek a w umowie sa 2? /scoroop

11. Czy i kiedy dostaniemy oficjale pismo potwierdzające wszystkie oboietnice deveopera? / Quentin

12. Ile mieszkań pozostaje niesprzedanych?

13. Jaka data zostanie przyjęta jako data rozpoczęcia zarządzania wspólnotą przez developera?

14. w których miejscach będą śmietniki i czy umowa na wywóz nieczystości stałych została już podpisana?

15. umowa z agencją ochrony - kiedy zaczynają pracę i jakie będą ich koszty.

--------------------------------------------------------------------------
Do jakich dokumentów chcemy mieć wgląd:
1. dokument potwierdzający zakup działek pod parkingi (?)
2. dokumenty poświadczające złożenie wniosku i pozwolenie na przyłącza kanalizacji oraz prądu.
3. dokumenty poświadczające odbiór budynków
4. dokumenty poświadczające odbiór i przyłącze wody
5. inne dokumenty poświadczające zezwolenia i wykonane prace na terenie budowy w szczególności szambo.
Źródło: osiedlegrunwald.hostlandia.org/viewtopic.php?t=33